Πήγαμε σε πεζοπορική βόλτα στο ορεινό καταφύγιο της Πάρνηθας (Φλαμπούρι) και περάσαμε τέλεια

1829
Φλαμπούρι

Το πού είναι η Πάρνηθα σίγουρα το ξέρουμε όλοι. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζαμε είναι το τι αλλά και πού είναι το Φλαμπούρι.

Μάθαμε ότι το Φλαμπούρι είναι ένα από τα δύο ορεινά καταφύγια της Πάρνηθας. Ανήκει στον Ορειβατικό Σύλλογο Αχαρνών και βρίσκεται σε υψόμετρο 1.158 μέτρα.

Γενικά η Πάρνηθα προσφέρει γρήγορες αποδράσεις της τελευταίας στιγμής από την Αθήνα, δίνοντας την δυνατότητα μικροί και μεγάλοι να έρθουν σε επαφή με την φύση. Απέχει σχεδόν 30 λεπτά από τα δυτικά προάστια.

Μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2007 στην οποία καταστράφηκαν 25.000 στρέμματα δασικής έκτασης, το θαύμα της φύσης σε συνδυασμό με τις προσπάθειες του δασαρχείου αλλά και εθελοντών, γρήγορα επούλωσε τις πληγές.

Σήμερα η Πάρνηθα δεν θυμίζει σε τίποτα το μαύρο τοπίο που μας μαύριζε την ψυχή αμέσως μετά την μεγάλη πυρκαγιά.

Η Πάρνηθα λοιπόν, σήμερα, προσφέρει στιγμές χαλάρωσης και αναζωογόνησης για μικρά παιδιά αλλά και για μεγάλους.

Έχει ανακηρυχθεί περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και ένα σημαντικό της τμήμα απαρτίζει τον ομώνυμο Εθνικό Δρυμό. Έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000.

Έχει συνολικά 16 κορυφές που υπερβαίνουν τα 1.000 μέτρα και χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα πυκνή βλάστηση.

Η πυρκαγιά του 2007 είχε ως αποτέλεσμα την πολύ γρήγορα αναπαραγωγή των ελαφιών, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή του λύκου (από τον Κιθαιρώνα) στις κορυφές της Πάρνηθας.

Η κύρια βλάστηση της Πάρνηθας αποτελείται από πεύκα και έλατα.

Κάπου εκεί ψηλά, κρυμμένο καλά μέσα στα έλατα, με θέα μαγευτική προς τις κορφές της Εύβοιας και της Πελοποννήσου, του Ευβοϊκού και Κορινθιακού κόλπου, αλλά και του λεκανοπεδίου της Αττικής, βρίσκεται το ορεινό καταφύγιο Φλαμπούρι.

Πρόκειται για έναν χώρο τόσο κοντά στην Αθήνα, αλλά και τόσο μακριά από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Σας δίνει την δυνατότητα να χαλαρώσετε και να αναζωογονηθείτε στη φύση, μέσα στο μοναδικό ελατόδασος του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας.

Στο Φλαμπούρι, μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας, στις κρύες χειμωνιάτικες μέρες να πιείτε τα τσιπουράκια σας, μπορείτε όμως επίσης να φάτε αλλά και να πάρετε μέρος στις ορεινές δραστηριότητες που οργανώνουν οι υπεύθυνοι του καταφυγίου, στην ευρύτερη περιοχή βουνού.

Το Φλαμπούρι φιλικό προς το περιβάλλον, ηλεκτροδοτείται από μπαταρίες που φορτίζουν από την ηλιακή ενέργεια με φωτοβολταϊκα, ενώ όταν παραστεί ανάγκη από γεννήτρια. Θερμαίνεται από ενεργειακό τζάκι που ζεσταίνει τα σώματα καλοριφέρ, ενώ λειτουργεί και σαν αερόθερμο, προσπαθώντας για τη λιγότερη δυνατή ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Επίσης υπάρχει δυνατότητα διανυκτέρευσης στον επάνω όροφο του καταφυγίου, σε ένα χώρο άνετο και ζεστό, με ξύλινο πάτωμα και ξύλινη οροφή, κάνοντας έναν αναζωογονητικό και ξεκούραστο ύπνο. Παρέχονται στρώματα, μαξιλάρια και κουβέρτες ενώ είναι απαραίτητο να φέρετε υπνόσακο (Sleeping bag) ή σεντόνια και μαξιλαροθήκη.

Αποφασίσαμε λοιπόν να πάρουμε μέρος σε έναν από τους περιπάτους που διοργανώνει σχεδόν κάθε Σάββατο το ορεινό καταφύγιο.

Εξοπλιστήκαμε με τα απαραίτητα (ορειβατικά παπούτσια, ζεστά ρούχα, κλπ) και ξεκινήσαμε να συναντήσουμε όλη την ομάδα των περιπατητών το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017.

Την συγκεκριμένη ημέρα είμασταν πολύ τυχεροί. Την προηγούμενη είχε χιονίσει αρκετά στην Πάρνηθα, αλλά την ημέρα του περιπάτου, το Σάββατο, είχε έναν πολύ δυνατό ήλιο.

Είμασταν στο ραντεβού την καθορισμένη ώρα και βρήκαμε εκτός από τους διοργανωτές και μια ομάδα περίπου 30 περιπατητών.

Ακούγοντας τις οδηγίες του Γιάννη (υπευθύνου του περιπάτου, μέλους του Ορειβατικού Συλλόγου Αχαρνών) ξεκινήσαμε για μια υπέροχη βόλτα μέσα στα χιονισμένα τοπία.

Παράλληλα μαθαίναμε και ακούγαμε για την ιστορία της Πάρνηθας, για την χλωρίδα και την πανίδα της.

Πραγματοποιούσαμε σύντομες στάσεις για ξεκούραση και μετά από έναν περίπατο συνολικά 4 ωρών επιστρέψαμε στο καταφύγιο όπου μας περίμεναν οι καταπληκτικοί μεζέδες μετά από μια τόσο κουραστική αλλά και αναζωογονητική βόλτα.
Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από τον υπέροχο αυτό περίπατο

Στην επιστροφή μετά το τέλος του περιπάτου, απέναντι από το ερειπωμένο Ξενία, βρήκαμε τρία ελάφια. Κάποιοι είχαν σταματήσει και τα τάιζαν.

Περισσότερες πληροφορίες για το Φλαμπούρι μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα flabouri.gr

Αξίζει να πάτε. Πραγματικά, τα παιδιά εκεί κάνουν καταπληκτική δουλειά.